onsdag 3 oktober 2012

Så längesen!

Jag märker att jag bloggar mest när jag har något att skriva om som ligger mig varmast om hjärtat, i dessa tider är det bland annat små bebisar med EB. Jag har just fått förfrågan om att sy till ännu en liten tjej med den allvarligaste formen av EB - Junctional EB Herlitz. 

Den allvarligaste formen, Herlitz, drabbar alltid barn i spädbarnsåldern och är dödlig, oftast dör patienten inom något år. Dödligheten grundar sig i attinfektionsrisken är extremt hög vid så omfattande hudavlossningar som förekommer vid denna typ. Denna variant är extremt sällsynt.

Har under en tid inte sytt till något barn med EB och jag tror att det är av den anledningen jag inte har bloggat här. Jag har uppdaterat min sida på Facebook  desto oftare, så kika in där! Där kan ni även se vilka tyger jag har hemma för tillfället. 


Men under tiden har jag ju hunnit sytt en hel del till mina egna små skruttar istället! 
Här kommer lite smakprov!


Och så har det blivit lite grann sytt till kusinerna:




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!