torsdag 11 oktober 2012

Ny EB overall!

Jag har bestämt mig för att rita ett nytt, förhoppningsvis bättre, mönster till EB overallerna. Har suttit och funderat hela dagen hur jag ska lösa halsringningen på bästa vis.
Imorgon blir det till att rita upp mönstret och KANSKE prova att sy (det beror helt på hur det ont jag har). En vän till mig tipsade även om att "sy in" knapparna! Om jag lyckas få till det skulle det innebära en overall som är HELT SLÄT inuti!!  *lycka*

För övrigt har jag blivit klar med ett uggleset som var beställt.

Mönster tunika: omritat från en raglantröja.
Mönster tights: senaste Ottobre, strl 116 på vidden och strl 122 på längden.

Svårast just nu: att lära mig sy snygga sprund på tröjor!

Bäst just nu: att jag ska få sy EB overaller igen!
Det glädjer mig så, att kunna hjälpa andra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!