söndag 19 februari 2012

Kakmonster Kofta!

Imorse sydde jag en kofta till lilla Melker!

Jag gillar ju "kakmonster" tyget och kunde inte hålla mig från att sy i det. För er som funderar på vem "kakmonstret" är så finns det en bild 
längst ner i detta inlägg och här är en länk till en video! Jag funderade länge på vilken färg jag skulle välja på kantbanden, valde mellan grönt och lila, men valet föll på grönt till slut. 
Det är riktigt skoj att sy "koftor", funderar på att sy en till mig själv med! Det borde inte vara så svårt att få till en kofta som denna fast i vuxen storlek? 



Mönster: Ottobre 1/2012 nr.9 Helicopter Fox (fast jag valde att inte fodra den).
Tyg: "Kakmonster" interlock (minns ej vart jag köpt det dock), kantad med grön jersey från JNY.

Plus: "Koftor" är riktigt roliga att sy! De går att variera i oändlighet och är faktiskt lätta att sy!
Minus: 1. Jag ska vara lite mer noga med placeringen av knapparna till nästa kofta,
                 tycker att det blev liiite snett på denna.
            2. Det tar sån tid att sy när jag har Jojje hängandes över mig, allt går så smidigt
                när jag får sy i lugn och ro!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!