fredag 10 februari 2012

Grandpapa's Kofta

Har blivit så inspirerad av alla "Sytokar" på Facebook att sy en "Granpapa's" kofta från Ottobre att jag sydde en till Joel för någon vecka sedan.

Jag fyndade ett fantastiskt vackert uggletyg för ett tag sen och har inte vågat klippa i det tidiagre, men så slog mig tanken att "En kofta!". Och så blev det! Jag är väldigt nöjd med slutresultatet! 






Mönster: Ottobre 6/2011 - Grandpapa's Kofta
TygLotta Bruhns färgglada ugglor i interlock (tror jag) 


Plus: Den passade perfekt till Joel och var enkel och rolig att sy!
Minus: Vitt tyg på en 1½åring är ingen hit!  ;)  Och att uggletyget inte räcker till nåt mer!  :(



Jag hade tänkt att jag inte skulle köpa något mer tyg, men kunde inte hålla mig när jag såg Znoks fantastiskt härliga "Sommar" jersey. Som många andra roliga och fantasifulla tyger är det Johanna Ahlard som har designat det! Så vad tror ni? Är ni sugen på att beställa något av detta tyg? 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!