fredag 24 februari 2012

Flyg fri lilla Fjäril



Ännu ett fjärilsbarn har fått sina vingar och flygit till himlen.... 


Jag har haft förmånen att fått sy till ännu en fantastisk liten tjej. Hon har kämpat sig igenom varje dag med ett leende och blev lite mer än  6 månader. Den sista heldressen hon fick var den med hjärtan på, som var mjuk och härlig tyget. Jag beklagar sorgen och 
skänker styrkekramar till Frejas familj och tänder ett ljus för alla Fjärilsbarn.




Du vackra Fjäril


Du vackra fjäril med frostbelagda vingar
kysser sommarängens blommor till tröst.
Likt tidens vingslag du svingar,
mot livets skymningshöst.

Jag lät dig flyga ur min hand,
dina vingar skimrade vackrare än någonsin.
Du längtade till fjärilarnas land.
Nu vet jag din dröm slagit in.

Du vackra fjäril öppnade höstens grind,
med frostbelagda vingar flög du mot fjärilarnas strand.
En sista hälsning ska föras med sommarens vind,
vi mötas åter en gång bakom regnbågens rand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!