onsdag 16 november 2011

Julpaket till Hoppets Stjärna


Efter inspiration från en bekant, bestämde jag mig för att skicka ett  "julpaket"  till Hoppets Stjärna

SPRID HOPP OCH FRAMTIDSTRO MED JULPAKET!

För 19:e året i rad kommer vi på Hoppets Stjärna, tillsammans med er fantastiska givare, sprida sann julglädje till tiotusentals fattiga barnfamiljer och pensionärer. 
I år kommer paketen att gå till Rumänien, Lettland, Argentina, Haiti och Filippinerna. Klicka på flikarna ovan och du hittar information om innehåll, hur du packar och var du lämnar/skickar ditt paket.
Julpaketen innehåller inte bara mat och presenter – de är även fyllda med en annan människas medkänsla och omtanke. Det betyder mer än vad vi kanske förstår.


Sagt å gjort, nu har jag handlat diverse olika torrvaror, lite ritsaker och någon enstaka leksak. För att vara mer precis, har jag packat:



100 värmeljus
2 små ljuslyktor
träpussel (baby)
2 små pussel (ca 3-4år)
BRIO anka
skallra
mjukisbjörn
schampoo
tandkräm
dambindor
4 tandborstar (vuxen)
2 tandborstar (barn)
pepparkakor
gelehallon
skumtomtar
4 pkt kex
4 kexchoklad
1 torkad blandad frukt
russin
2 kg ris
1,5 kg havregryn
2 kg vetemjöl
1 pkt kaffe
1 kg müsli
100 påsar te
2 påsar tortellini
1 pkt mannagryn
1 pkt pasta
2 burkar tonfisk
1 burk fiskbullar
1 burk picnic bog
1 burk ärtor, majs och morötter
1 stor burk ravioli
linjal
pennvässare
ritpennor
målarbok
julduk
jul bordstablett
julservetter

Ja det var allt tror jag! Jag fick packa om ett par gånger innan allt fick plats, men nu är kartongen väldigt full! Senare idag ska jag åka ner till Fjällräven Center för att lämna in paketet, där de tar emot dem gratis! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!