torsdag 24 november 2011

A Butterflies Fragility!

En fjärils skörhet!

Som jag tidigare skrivit jämförs ofta barn som har sjukdomen Epidermolysis Bullosa (EB) med en fjäril. Just på grund av att deras hud är skör, precis som en fjärils vingar! Jag hamnade på en sida med foton som illustrerar hur det är att leva med EB och hur skör huden, ögonen och slemhinnorna är. 

Även med den minsta friktion kan denna sjukdom orsaka smärtsamma blåsor på hela kroppen: både externt (hud, ögon, etc.) och internt (t.ex. inuti munnen eller i mag-tarmkanalen). De med EB lever med ständig smärta och genomgår dagligen svåra sårbehandlingar. Betrakta och begrunda innebörden av dessa foton och hur det skulle kännas för oss friska människor, hur är det då för de som lever med EB? 




Det är på Photography Served som jag fann dessa foton och det finns 
några fler att kika på om ni är intresserande. 

/Mari

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!