fredag 17 december 2010

Hunden Hubert - hur allt började!

Det var så här allt började:
Jag hittade en gammal lapptekniksbok där det fanns ett mönster på en hund och den var sååå söt! Och jag hade ju en liten bit tyg över sedan jag klädde om kökssoffan så jag var ju tvungen att prova att sy den så jag kunde se hur den såg ut i annat tyg än det brun/orangea 70tals tyget i boken!

Efter att ha funderat på hur jag skulle gå tillväga så körde jag igång, men ack vad svårt det var! Mitt sofftyg var ganska tjockt och strävt så det blev lite svårt att få till alla sömmar i "hörnen". Men tillslut så lyckades jag få ihop hunden....


... och då såg det ju ut som om han hette HUBERT! Så här blev han:




Numera så pryder Hunden Hubert vår kökssoffa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Era kommentarer är alltid uppskattade! De får mig att vilja fortsätta att skapa!
Jag ska försöka att svara på alla era kommentarer, på ett eller annat vis! Tack för att just du kikade in!